-
Programmatic specialista
-
Autószerelő
-
Eladó, szabász
-
Értékesítési menedzser - Állásportál.hu
-
Kisgyermeknevelő gondozó
-
Sofőr
-
Pincér
-
Épületkarbantartó munkatárs
2023. 10. 27
-
Pék - Kemencés
2023. 10. 27
-
Összeszerelő pozíció 2 műszakban Kunszentmiklóson
2023. 10. 27
-
Gépkezelő munkatárs (Szeged)
2023. 10. 27
-
Karbantartás támogató technikus
2023. 10. 27
-
Szállodai Karbantartó / Villanyszerelő
2023. 10. 27
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
Ütős lépés a gazdasági válság ellen
Egy 2010 végén készült felmérés kimutatta, hogy tavaly a kertészeti vállalkozások 82 %-ának jelentősen zuhant forgalma, és minden 7. szakember kényszerült befejezni tevékenységét. A fennmaradó vállalkozók java része is küzd az egyre nyomottabb árakkal, a szűkülő piaccal és az egyre szaporodó kóklerekkel.
Pálinkás Gábor előadás közben... |
Megváltozott vásárlói szokások – új igények
Sokan hajlamosak a válságra és a csapadékos időjárásra fogni a visszaesést, ám emellett jelentősen befolyásolta a 2010-es eredményeket a vásárlási szokások drasztikus változása. Ezt támasztotta alá a sok száz piackutatási adat elemzése, mely többek között a magyar vásárlók döntési szokásait is felmérte. A kutatásból kiderült, hogy a ma vásárlója – bár előnyben részesíti a hosszú távon is megbízható dolgokat - hajlamos döntését halogatni, a lehető legkésőbbre tolni, illetve a nem feltétlen szükséges kiadásokat elodázni. Sajnos a szakember által tervezett és kivitelezett kert nem tartozik a bevásárló lista élére, így a kertészeti szakemberek komoly gondokkal küszködtek 2010-ben.
A kialakult helyzetre Pálinkás Gábor, az Első Magyar Kertészeti és Öntözéstechnikai Hálózat vezetője az összefogásban látja az egyetlen megoldást.
„Több mint 100 kertészt kérdeztünk meg, hogy felmérjük a szakma helyzetét 2010 végén. A válaszadók 77%-a nehezebben élt, mint az előző években. A megkérdezettek 82%-a válaszolta, hogy komoly gondot jelent számára a megrendelések visszaesése, és csupán 8% számolt be javuló üzleti eredményekről. A legtöbb kertész kénytelen volt szembesülni azzal, hogy megrendelőik főleg kisebb munkákkal, javításokkal bízták meg őket. Súlyosbítja a helyzetet, hogy a kertészek legnagyobb része elhivatottan szereti szakmáját, legszívesebben a kertekben, a „terepen" dolgozik, és sem ideje, sem energiája vállalkozása fejlesztésén dolgozni, a legújabb marketing irányzatokat követni. Az egyetlen megoldást az jelentheti, ha a kertészek együtt lépnek fel a pillanatnyi helyzet jelentős javítására.
A csapat |
A kulcs: országos kertészeti hálózat az összefogás jegyében
Ezért alakult meg az Első Magyar Kertészeti és Öntözéstechnikai Hálózat 2011. február 21-én. A hálózat tagjait kertészeti és öntözéstechnikai szakértőkön kívül marketing és értékesítési szakemberekből álló csapat segíti. A tagok sokrétű értékesítési, vállalkozásvezetési és szakmai képzéseken vehetnek részt, illetve havi 5-700.000 Forint értékű marketingtámogatásban részesülhetnek, cserében fejleszteniük kell szolgáltatásuk színvonalát, és minőségi munkát kell végezniük.
A magyar kertészek kiváló szakemberek, de mentalitásukban közelebb állnak a művészekhez, mint a vállalkozókhoz. Ezért hátránnyal indulnak a többi vállalkozáshoz képest, és még nagyobb hátrányban vannak a nagyáruházakkal szemben. A profi marketinges háttérrel rendelkező barkácsáruházak és bevásárlóközpontok forgalmaznak hasonló termékeket, növényeket, amiket a kertészeti vállalkozások is. Itt a vásárlók úgy hiszik, alacsony áron juthatnak növényekhez, kerti eszközökhöz, „összerakós" öntözőrendszerekhez, és folyamatosan szemük előtt vannak az erre vonatkozó hirdetések, akciók. Fontos tehát megmutatni a kerttulajdonosoknak, a hálózati tagok vásárlóinak, hogy hosszútávon mennyivel jobban járnak egy hozzáértő szakember munkájával.
Az Első Magyar Kertészeti és Öntözéstechnikai hálózathoz majdnem 60 kertészeti vállalkozás csatlakozott. A hálózati tagok olyan előnyökhöz juthatnak, amelyeket külön-külön nem engedhetnek meg maguknak: korszerű marketing eszközöket kapnak az ország legjobb szakembereitől, honlappal, rendszeres értékesítési ás vállalkozásvezetési tréningekkel, szakmai képzésekkel juthatnak előnyhöz versenytársaikkal szemben.
A cél, hogy elérjük: a tulajdonosok kertjeik, automata öntözőrendszereik megépítését, ápolását a valós szakértelemmel rendelkező magyar kisvállalkozó kertészekre bízzák.
Várjuk a hálózat bővítéséhez, kertépítők, öntözőrendszer telepítők, szakirányú képzésben, oktatásban részt vevő hallgatók jelentkezését az alábbi címen: http://sikereskertesz.com/