-
Programmatic specialista
-
Autószerelő
-
Eladó, szabász
-
Értékesítési menedzser - Állásportál.hu
-
Kisgyermeknevelő gondozó
-
Sofőr
-
Pincér
-
Épületkarbantartó munkatárs
2023. 10. 27
-
Pék - Kemencés
2023. 10. 27
-
Összeszerelő pozíció 2 műszakban Kunszentmiklóson
2023. 10. 27
-
Gépkezelő munkatárs (Szeged)
2023. 10. 27
-
Karbantartás támogató technikus
2023. 10. 27
-
Szállodai Karbantartó / Villanyszerelő
2023. 10. 27
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
„Szeretném tudni, hogy mi van az ügyfél fejében!"
Erre a tételmondatra alapozta előadását a Sales, Mones, Rock'n'Roll értékesítő guruja.
Az értékesítés az érték szóból fakad. De melyek egy bolt, vagy boltos értékei? A hozzáértés? A segítőkészség? Képesség a folyamatos megújulásra? A válasz: mindegyik. A bolt tulajdonosának egyszerre kell kitalálni a vevő igényeit, beszerezni az árut, betanítani a dolgozókat és garantálni, hogy a munkaerő alkalmas legyen arra, hogy képviselje arculatunkat.
Nem lehetünk ott mindig a boltban, de azt megtehetjük, hogy a dolgozóinkat felkészítsük mindenre. Az emberek ritkán vesznek virágot, de ha vásárlásra szánják magukat, azzal érzelmeiket akarják kifejezni. Egy férfi nem az ajándékozáson spórol, főleg, hogy nincs minden nap Valentin nap, szülinap, névnap. Így nem fognak a minőség rovására olcsóbb csokorral beállítani. Tisztában vannak vele, hogy az ajándék sok mindent elárul róluk, de azzal nincsenek tisztában, milyen virág illik szívük választottjához, vagy édesanyjukhoz, hiszen nem értenek hozzá. A férfiak számára egy szál rózsa ugyan olyan jelentéssel bír, mint egy szegfű vagy tulipán. Nyugodtan ajánljunk hát nekik különlegességet, minőséget, egyedi csokrokat. Merjünk elképzeléseinél szebbet, jobbat javasolni. Az ügyfélre nincsenek ráírva igényei, meg kell kérdeznünk őket minden részletről. Kinek, milyen alkalomra veszi a virágot? Milyen az illető személyisége, ízlése? Milyen összeget szán rá?
Ne virágbolti eladók legyünk, hanem ÉRTÉKESÍTŐK, SZAKÉRTŐK! A piacon túlkínálat van, így a vevők ahhoz a bolthoz ragaszkodnak, ahol valóban megtalálták a megoldást elképzeléseikre. Ahol foglalkoznak velük, időt szánnak rájuk és ahonnan elégedetten távoznak.
Ne a jó munkaerőn spóroljunk hát, alkalmazottainkat meg kell válogatni. Időt kell szánni kiképzésükre, hogy hozzáértő szakemberként értékesítsék termékeinket. Folyamatosan tanítani kell őket, mert vevőink velük kommunikálnak, miattuk jönnek vissza boltunkba.
Mit tehetünk még a sikerért?
Kommunikáljunk vállalkozásunkról!
A nagy számok törvénye alapján, ha kommunikálsz a világgal, a világ kommunikál Veled.
Ha 10 emberből csak egy akar kedvezményesen virágot venni, el kell jutnunk ahhoz a 10 emberhez, hogy rátaláljunk arra az egyre. Aki nem tud Rólad, az nem fog Nálad vásárolni! Hosszú távon a marketing költségek megtérülnek.
Kinek érdemes kommunikálnunk a vállalkozásunkról?
Vizsgáljuk meg, járjuk körül a lakóhelyünk, vállalkozásunk telephelye adta lehetőségeket. Meg kell találnunk a gócpontokat. Vannak iskolák, cégek a környéken? Előbb vagy utóbb biztosan szükségük lesz virágra, pedagógusnapot, nőnapot, névnapot minden oktatási intézményben tartanak. Attól fognak rendelni, akinek elérhetősége kéznél van!
Ahhoz, hogy biztosra menjünk, érdemes több ponton kommunikálni. Szórólapok, online hirdetések, plakátok, kedvezmények, igényes, feltűnő kirakat, újsághirdetések.
Döntsük el, hogy szükségünk van-e beeső vásárlókra, visszatérő vásárlókra. Ha igen, akkor el kell kezdeni megtenni a kezdő lépéseket a sikerért. Az, hogy törődünk a vevővel, KEVÉS. Tudni kell kérdezni az ügyféltől.
Ha többet szeretne megtudni az értékesítés fortélyairól, jelentkezzen továbbképzéseinkre!
Részletek: marketing@florahungaria.hu