-
Programmatic specialista
-
Autószerelő
-
Eladó, szabász
-
Értékesítési menedzser - Állásportál.hu
-
Kisgyermeknevelő gondozó
-
Sofőr
-
Pincér
-
Épületkarbantartó munkatárs
2023. 10. 27
-
Pék - Kemencés
2023. 10. 27
-
Összeszerelő pozíció 2 műszakban Kunszentmiklóson
2023. 10. 27
-
Gépkezelő munkatárs (Szeged)
2023. 10. 27
-
Karbantartás támogató technikus
2023. 10. 27
-
Szállodai Karbantartó / Villanyszerelő
2023. 10. 27
- További állások »
- Álláshirdetés-feladás »
2009 a gyümölcságazatnak „gyenge, rossz, nehéz éve" volt, egyrészt a gazdasági válság, másrészt a klimatikus viszonyok miatt.
A konzervipari, hűtőipari és üdítőital-gyártási területen az üzemek 2009-ben az egy évvel korábbiakhoz képest kevesebb gyümölcsöt dolgoztak fel, a gyümölcstermékek feldolgozott formában való értékesítése tavaly a 2008-as szinthez képest mintegy 30 százalékkal csökkent. Szabó József szerint a fogyasztáscsökkenés hatására a magyar termelők kevesebb fejlesztést tudtak végrehajtani, s csökkent az új telepítések száma is.
Az ágazat számára a 2009-es év a klimatikus viszonyok miatt is nehéz volt, hiszen a márciustól szeptember végéig tartó vegetációs időszakban rendkívül száraz időjárás mutatkozott az országban: az is előfordult, hogy a termés „rásült" a fára.
A szárazság kevés termést és kevés rügyet eredményezett tavaly.
Emiatt megtörténhet, hogy Magyarországon idén a tavalyinál kevesebb gyümölcs terem, ám ezt - és hogy a gyümölcsösök miként teleltek át - csak a virágzás után lehet pontosan megállapítani. A magyarországi gyümölcstermelők anyagi kondíciói idén is nehezek: sem 2008-ban, sem 2009-ben nem volt nyereségtartalom, és gyenge a termelők hitelképessége is. Úgy vélte, a gyümölcspiachoz képest a magyarországi zöldségpiaci szektor jobb helyzetben van, hiszen ott gyorsabban tudnak alkalmazkodni a piaci körülményekhez. A Kecskemét, Szentes, Mórahalom tengelyen lévő termelő és értékesítő szövetkezetek (TÉSZ) jó beszállítási lehetőséggel bírnak, hiszen koncentrált kínálatot tudnak biztosítani a magyarországi éves zöldség- és gyümölcstermés mintegy 60 százalékát forgalmazó nagy kereskedelmi láncoknak.