A kert egy élő műalkotás?
Minden kert más és más, hiszen az alkalmazott elemeknek azt az érzelmi, gondolati impressziót kell megjeleníteni, amit a hely szelleme ébreszt fel a helyszíni szemle folyamán.

A kert szó perzsa fordítása "paradisa", azaz paradicsom.

Mást jelent azonban a zsidó-keresztény vallás Paradicsoma, ahol az első emberpár élt boldog gondtalanságban, mint a mohamedán vallás által az igazhívő muzulmánnak beígért tubafával, hurikkal, kristálytiszta patakokkal benépesített Paradicsom.

A távol-keleti mítoszok paradicsoma "az állati ösztöneiken túllépő, megmentett lelkű halandók jutalma, vagyis a harmónia, ahol az ember kötelékeitől megszabadulva kölcsönhatásban élhet az istenségekkel, a mindenséggel" - írja Erik Borja A harmónia kertje a kert harmóniája c. könyvében, és ehhez még hozzátenném a legfontosabbat: harmóniában élhet önmagával.

 

 

Cégünk kertépítési filozófiáját ebben a néhány gondolatban tudnám összefoglalni. Olyan kerteket építünk, és tudatosan törekszünk erre, melyek egyedi, a megrendelő egyéniségének, életvitelének felelnek meg, amelyben a tulajdonos megtalálja a békét és önmagát.

Belesimul a környezetbe, harmonizál az épített háttérrel, hiszen nekünk az épület csak háttér. Nem törekszünk több hektáros sorfás parkok építésére, ahol a kertépítészeti tankönyvek direktívái szerint sematizált megoldások követik egymást.

japankert_debrecenben
Japánkert Debrecenben

 

Sokan hóbortosnak tartanak, hiszen ma már a média és a könyvek révén számtalan kész kertterv és képi anyag érhető el kitűnő szakemberek munkáiból. Szívesen megnézem a tehetséges megoldásokat, de amikor leülök megtervezni egy kertet, kizárólag az utazásaim során látott vizuális élmény által kiváltott saját reakció jelenik meg munkáinkban.

Nem használunk sorozatgyártott, áruházi elemeket és műanyagot. A kertben csak természetes anyagok jelenjenek meg, hiszen ezeknek az anyagoknak a végtelen sokszínűsége még otthonosabbá, egyedibbé, természetközelibbé teszi kertjeinket.

 

A kert egy élő műalkotás

Magánkert Budaligeten

Nem tagadom, hogy a kedvencem a japán "shindenzukuri", azaz paradicsomkert stílus. Európai környezetbe ez illeszthető a legjobban. Távol-keleti utazásaim vizuális élményei a mai napig is óriási hatással vannak rám, és amikor egy építkezés utáni romhalmazból kezd megelevenedni az az elképzelés, ami addig csak a gondolataimban élt, olyan türelmetlenül tolnám a napokat, mint egy kisgyerek karácsony előtt, hogy megláthassam, amint megvalósul a képzeletem. Ez az igazi öröm, az alkotás öröme, hiszen a kert egy élő műalkotás.


értékelés